Friday 25 November 2011

Lelaki Misteri..?

Saat aku duduk bersedirian di tepi padang bola. Memerhati org sedang bergembira bersama rakan-rakan mereka. Aku di datangi seorang lelaki yg berketayap putih. Jernih wajah nya. Manis senyuman nye. Dgn lembut die menegur aku dgn suara nya yg jelas dan lantang. 'Duduk sorang je ke..? Kawan mana..?' Aku senyum. Jelas sekali kepura-puraan aku. Fake smile org ckp. Tp itu je yg mampu aku buat pada saat tu.. Dia balas kembali senyuman ku itu dgn lirik senyum yg manis terukir indah di bibir nya. Dalam hati aku siapa la mamat ni kan, tibe2 je dtg tgur aku. Sdgkn mana prnh org tgur aku sblum ni. Aku tanya die, 'abg pn sy tgk sorang je.. kwn mana? nak menuju ke mana ni..? Nak kata ke masjid. maghrib lagi stgh jam, hehe' gurau aku. 'X pyh lah nk berabg dgn aku, aku kau pn dh cukup.. aku nk ke kantin mkn. Nak order mkn.. Jom lah' ajak dia dgn pnuh harapan. 'X pe lah, kau pergi la dulu, aku di sini saja' balas ku. 'Oh ya, kau msh x jwb soalan aku td, knp sorang je..? kwn mana? girlpren mana?' dgn smgt melontarkn soalan cepumas pd aku. 'Hahaha, ape muka sy ni nmpk mcm org yg ade girlpren ke..? hehe. kwn2..? entah la.. sy sndri pn x pasti sama ada sy ni ada kwn ke tak...'. 'Eh, ade pulak ckp mcm tu.. kt uitm ni kan ade beribu2 org, xkn lah 1 pun xde. kamu tu yg memilih sgt berkwn, ha kamu tgk tu..' smbil menunjuk ke arh pasangan lelaki dn perempuan yg sedang gembira bergurau bersama. 'Kamu nmpak merka mcm bhgia kan..? Tp kamu pasti ke mereka bhgia..?' dia menyoal. Aku terkedu mendengar soalan dia td. 'Dari cara kau pn aku tahu kau ni kesunyian, sedih.. tp aku nk kau tau satu pkra, kita sbnrny x prnh sunyi, selagi Allah bersama kita'. Aku senyum smbil bersuara kecil 'betul betul betul, eh kau pergi la dulu kantin tu, nt hbs pulak makanan. hehe' 'Hemm baik lah, aku minx diri dulu, cuma kau igt 1 pesan ni, Kau tiada teman skrg bkn bermakna Allah x syg kau.. Allah cuma nk uji kau.. Allah simpan kau utk org yg istimewa kelak, bersabar ya'. Tersenyum aku mendengar kata2 lelaki td. Die berlalu pergi setelah mengucapkn salam pada ku. Buat seketika kata2 die mengiang2 di kepala ku. Sambil memerhati sekumpulan lelaki bermain bola dgn penuh riang...

No comments:

Post a Comment