Thursday 23 February 2012

Luahan Hati

Assalamu'alaikum :') Title entry bunyik cm sedih smcm je kan..? Haha. Sbnr ny.. x pon.
Cuma nya.. nk share beberapa perkara yg dh lama sgt sy pndm kan. Ok, first of all.
Saya nk mnx maaf sgt sgt sgt kepada sesiapa yg pernah terasa dgn sikap sy, yg pernah terluka dgn
kata kata sy, yg pernah tersinggung dgn perbuatan saya. Saya hanya lh manusia, yg terlalu byk kelemahan.
Sy x sempurna awak.. Lately ni.. mmg. Aku mengaku, byk ujian yg menimpa aku. Level of stress aku pn
going crazy dh ni. Sgt-sgt tinggi ok. However, aku msh mampu kwl lg. Islam mendidik aku utk bersabar, utk redha, utk ikhlas kan hati. Aku cuba, aku cuba yg terbaik utk jd manusia yg penyabar. Aku yakin sgt, setiap apa yg berlaku, pasti ada hikmahnya. Setakat ni, Allah x penah kecewa kan aku. X pernah dn aku tahu x kn pernah.
Setiap yg Dia ambil, aku tahu Dia sediakn yg lebih baik buat aku kelak. Setiap yg Dia beri, aku tahu Dia uji sejauh mana aku bersyukur. Hanya kepada Allah aku panjat kn kesyukuran ku, ats kurniaan ny yg tidak akn mampu aku balas. Ya Robbul Izzati, sesungguhnya hamba mu ini sudah smpai ke kemuncak ketabahan hati.
Di mana aku hampir tidak mampu lg mengawal air mata ku. Aku tahu, Kau x kn uji hamba-hamba Mu, sekiranya hamba-Mu itu tidak mampu menerimanya. Dari itu Ya Allah.. kuatkn hati aku, tabahkn jiwa aku.
Tanpa mu disisi ku Ya Allah, aku tiada daya, tiada kekuatan. Sesungguhnya segala yg dtg itu adalah berasal daripada Mu Ya Rahman.

Kepada awak.. awak, dn awak. Ikhlas dari hati, sy mnx maaf sgt sgt. Sy ada sebab knp sy buat mcm tu. Sy xnk jadi kejam. Bagi awk hrpn, bg awk gembira sementara tapi.. in the end.. awak sengsara. Apa guna nya awk? Awak baik, awak solehah, awak byk kwn2. InsyaAllah, ada jdoh yg lebih baik utk awk. Cintai Allah, nescahya dia akn beri kn kamu psgn yg soleh juga. Tak awk, tak.. Saya x pernah benci awk, x prnh benci org. Sy xnk rpt dgn awk sbb sy nk meminima kan sgla sbb utk awk igt pd sy (kenangan). Nt x la susah awk nk move on kan. Seriously dh ckup org yg sy kcewa kn. Semua ny b'mula sama mcm awk dn awk jgk. 'Boleh tak sy nk jd kwn awk?'. Last2 luahkn perasaan, ckp sbnrny dh jatuh hati. Apa tu awk..? I'm not ready for this. Kan sy dh bgtahu awl2, jgn jtuh hti dgn org mcm sy. Sy xd pape pon. I'm just an ordinary guy. Just like the others. Ramai lg lelaki kt luar sana yg awk boleh jatuh hati. Jangan saya. Sebab sy smpan rapi2 hati saya utk wanita yg bergelar isteri. Now sy bgtahu awk law sy, sy x mencari cinta. Sebab sy msh muda. Unless bila umur sy dh cecah 24, bru sy usaha. Tapi.. klau cinta tu hdir sndri. Itu adalah anugerah. Saya xkn menolak. InsyaAllah, klau org tu sanggup tggu. Saya akn setia pada dia. Saya akn lamar dia, and bercinta dgn cinta yg halal. X ke indah kalau begitu awak..? Cinta selepas nikah. Itu prinsip saya :') saya hrp kalian faham la. Ayat sy mcm poyo kan? Cam bajet kan..? Cam haram kan? Sy x ksh awk awk nk fikir apa. Saya bjet hot ke, bajet wali ke. It's all up to u. Saya hdup bkn nak impress sapa2. I live my own life, berlandaskan islam. Di mana sumber islam adalah Al-Quran dan Hadith (sunnah). Kalau awk x suka, sy x paksa pun. Awk sendiri tahu mana jalan keluar dari hdup sy kan kan?

Awak.. awak.. dan awak. Kenapa ea...? Kenapa mesti nak cakap benda buruk psl org? Mengumpat tu kan, ibarat memakan daging saudara sendiri. Saya bkn apa, xd la ksh sgt apa awk nk ckp psl sy, tp benda tu smpai menjatuhkan maruah sy. Smpai menimbulkan fitnah. Fitnah tu besar dosa nye awak.. Besar..! X takut ke awk dengan blsn Allah..? Dengan janji-janji-Nya? Selagi masih ada waktu, pintu taubat x pernah tertutup. Sy maafkn sgla dosa2 org lain pd sy. Cuma sy mnx, mnx sgt2. Please stop. Awak x ada hak nak judge sy gay ke, anti perempuan ke, apa ke. Klau awk smpn dlm hati x pe. Tapi.. awk bgtau kt org lain. Itu apa tu awk? Saya pn manusia, sy ada hati dn perasaan. Jaga perasaan org lain sebagaimana awk nk org lain jaga perasaan awk. Give and take lah k? :) Pasal akak kt kem tu, sy tahu cara aku myb agak harsh. Tapi, kdg2 kita kena guna cara yg lebih tegas bila cara yg lembut x mampu nak menegur org. Saya dh cuba ok tegur akak dgn cara baik. Seriously sy x suka cara akak, suka2 je sentuh sy, cubit sy cmtu. Igt sy ni teddy bear akak ke? Jaga la batas tu akak. Akhlak sbgai seorg wanita tu kena jaga. Sy mnx maaf sgt2 smpai buat akak kecik hati. Sbnr ny niat nk bergurau je. Sy dh cuba mnx maaf, dh cuba nk pujuk. Tapi akak ngade2 sgt. Xkn sy nk pujuk akak mcm sy pujuk isteri kot? Bkn cara sy la kak. Sory to say la ea. Isteri nt isteri la. Ada cara nya. Tapi klau smpai nk kena lunak kn suara nk gedik2 dgn akak sorry to say la ea kak? Hope benda ni jd pgjrn la buat kita semua. Maaf kn sy sekali lagi.

Now now, kepada kwn2 aku, yg x putus2 bagi aku smgt, bg aku dorongan, kepada kakak2 aku, kpd umi.. abi. Sayang korang semua :') cuti sem nt abg balik ea. Nak mkn mskn umi.. Rindu sgt. Abi pulak, dh lama x tgk bola dgn abi. Bila nk sorak sama2 lg..? Hehe. I miss you both :'( final pon dh dekat kan.. risau sgt.. pagi td, madam marah2, n perli2 student dia yg ada mslh dlm calculus ni. Wlaupn dia x sebut nama, aku tahu, dia tujukan pada aku. Aku malu sbnr ny, malu sgt.. maaf kn sy madam, sy kecewa kan madam :'( lpastu, dpt paper test 2 calculus haritu. Tergamam aku bila tgk markah tu. Rasa mcm nk nanges je dpn2 semua org. Tapi aku tahan, maintain je. Lpas kelas calculus, ada kelas eco. Aku x pergi. Sebab aku x tkut aku x dpt control.. Aku xnk org nampak mata aku berkaca. I'm not a simpathy seeker. Aku x nk org tgk aku dlm keadaan yg mcm tu. Test 1 calculus aku pn dh terabur. Bila tgk test 2.. Masih ada kah harapan utk aku lulus? Like seriously aku xnk repeat. Dn yg plg pnting, aku x mampu nk b'hdpn dgn umi abi klau aku fail. X mampu... Mereka sandarkan hrpn yg tggi pada aku. InsyaAllah, selagi belum final. I won't give up. Remember? 'No matter how hard, don't give up' :') kata fiGhter7 kan.. Be strong la eh..! Oh ye, tetiba rasa nak belajar accent sabahan. Sebab rasa nak pergi melancong kt sana bawak umi abi. Tour guide dah ada. Haha. Kbai. :P

No comments:

Post a Comment