Tuesday 27 March 2012

Jangan Menyerah

Tak ada manusia
Yang terlahir sempurna
Jangan kau sesali
Segala yang telah terjadi

Kita pasti pernah
Dapatkan cobaan yang berat
Seakan hidup ini
Tak ada artinya lagi

Syukuri apa yang ada
Hidup adalah anugerah
Tetap jalani hidup ini
Melakukan yang terbaik

Tuhan pasti kan menunjukkan
Kebesaran dan kuasanya
Bagi hambanya yang sabar
Dan tak kenal putus asa


Lagu ni la yang menjadi sumber ispirasi aku sepanjang hari ni. Terlintas dlm fikiran aku utk mengibarkan panji putih sebagai tanda aku menyerah. Namun, aku tahu tindakan aku itu akan membuatkn aku menyesal di hari tua nanti. Hari ni aku rasa down sgt. Down sgt2. Cuma Allah yg tahu perasaan ku. Orang cuma nampak aku senyum, tapi tidak satu pun dari mereka tahu apa yang bersembunyi di sebalik senyuman ni :') Well, apa apa pn, aku masih ada lagi 1 paper. Which is yg orang pggil killer subject, including me. 4 credit hour pulak tu. All i can say is, break a leg yaww. Fight till the end. For the sake of Allah, my parents and my future. InsyaAllah. Be strong Farouk, like you always do. Myb orang lain tak tahu, tapi Allah tak pernah terlepas satu pun daripada kisah hidup mu. Allah is always with you Farouk. Always.. :') Tepat jam 11.31 a.m pada 30.3.2012 hari Jumaat. Aku rasa diri ku bagaikan banduan yang sudah bebas selepas menjalani kehidupan di balik gerigi besi yang menjadi tempat menyimpan segala rindu dan kasih. Bagai kan burung yang di bebaskan oleh tuan nya dari sangkar yang menjadi tempat melagukan rasa ingin terbang bebas di angkasa. It's all about freedom. :') bukan aku nak cakap Uitm ni penjara. Tapi, siapa lah yang tidak merindui keluarga tercinta tatkala berjauhan dalam jangka masa yang agak lama? Maybe orang lain, tapi tidak aku :') Till we meet again. Farewell =)

No comments:

Post a Comment